YIP-BOMBA
YIP-BOMBA
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
teszt
 

                SZIASZTOK

         Mindennap gyertek fel az oldalra hogy tovbra is mkdjn

 akiket rdekelnek videk az nzzen be www.hajtany.znet.hu ra

s kszulben van egy oldalam ahova videk fognak felkerlni.

s haver honlapja www.kep.tar.hu/d02-501

  YIP-BOMBA

 

                   

 
Kemencei Erdei Mzeum Vasut

[MD–40] [Kuli] [SD-9] [EL–9] [BM–50] [Erdei vasti kocsik] [Csillk] [Egyb]

 Jrmvek – Vehicles – kemence.kisvasut.hu

vehicles in Kemence station
Foto: Nmeth Zoltn Gbor

A vast jrmllomnya eleinte kt MD–40 sorozat mozdonybl (P–2, P–5) s ngy szemlykocsibl llt. Ezen kvl nhny feljtsra vr rgi kemencei teherkocsi, egy dorogi csille s pr ndasdladnyi kocsi is a kisvast telephelyn tallhat. 2000 novemberben hrom jabb, ndasdladnyi eredet MD–40-es mozdony rkezett – melyek kzl kettt terveink szerint fljtunk. 2001 mrciusban kt BM–50-es bnyamozdony kerlt a kemencei telephelyre a megszntetett Feketevlgyi Sznbnybl, mg 2002-ben hrom kuli, egy El-9-es akkumultoros mozdony s szmos kocsi rkezett hozznk, majd 2003 vgn kt akkumultoros zemre alaktott SD9-es s prekocsik, csillk Szentesrl, mg 2004-ben egy jabb EL-9-es mozdony s prekocsi a Lencsehegyi sznbnybl.

Mozdonyok

MD–40-esek

A KEMV jellegzetes mozdonyai a Plfalvai Bnyagpgyr (Salgtarjn) ltal az 1950-es vekben gyrtott MD–40-esek. A mozdony lelke egy Csepel D–413-as tpus, ngyhengeres, ngytem elkamrs motor. Ertvitele mechanikus rendszer, hromfokozat sebessgvltval s kpkerekes irnyvltval rendelkezik. Jelenleg Magyarorszgon 11 ilyen mozdony tallhat, t Kemencn.

A jrmvek fbb technikai adatai a kvetkezk:

Teljes tmege:

4,3 tonna

Nyomtv:

600 mm

Hajtott tengelyek szma:

2

Tengelytv:

850 mm

Teljes hossz:

2700 mm

Szlessg:

1250 mm

Magassg:

2030 mm (zrt kasztni esetn)

Motorteljestmny:

50 LE

Legnagyobb sebessg:

16,6 km/h

 Engine P–2
Foto: Csandi Sndor

A P–2-es (2244,4102) mozdony a kisvast szimbluma, ilyen kasztnij MD–40-es mozdony ugyanis nem maradt tbb rnk. Eredetileg Kirlyrten dolgozott, majd az 1970-es vek vgn kerlt Kemencre a P–5-s mozdony mell. 1992-ben a kisvastal egytt lelltottk, csak 1994-ben indtottk be egy klnvonat kedvrt. Jelenleg kisebb problmkkal betegeskedik. Komolyabb feljtsa tervbe van vve, mivel a kisvast jraindtsa ta folyamatosan dolgozik.

 Engine P–5
Foto: Chikn Gbor

A P–5-s (2244,4105) mozdony az 1950-es vek elejn kerlt a Brzsnybe. Legtbbszr Kemencn dolgozott, de hosszabb-rvidebb ideig elfordult Bernecebartiban s Disjenn is. Az 1980-as vek kzepn lltottk le mszaki problmk miatt. A 2001. vi kisvasti napra sikerlt fljtani. Motorja Csepel D414.C jel, gy jelenleg ez a kisvast legersebb, 80 lers mozdonya. ltalban a P–2-es mozdony zemkptelensge vagy javtsa esetn kzlekedik.

 Engine PN–2
Foto: Mohcsi Sndor

A PN–2-es mozdony az 1997-ben megsznt ndasdladnyi tzegvastrl szrmazik, kt trsval egyetemben 2000 novemberben kerlt Kemencre. Bacsinszky Tibor tagtrsunk tulajdona. Jelenleg nem zemkpes, hosszabb tvon tervezzk feljtst. Ezt nehezti, hogy szmos alkatrsz hinyzik belle.

 Engine PN–3
Foto: Mohcsi Sndor

A PN–3-as mozdony is a ndasdladnyi tzegbnya kisvastjrl szrmazik, mely 1997-ben sznt meg. A gp Schmidt L. Valentin tagtrsunk tulajdona, szintn nem zemkpes. A jrm feljtst 2002. tavaszn megkezdtk. Jelenleg szt van bontva, egyes elemei feljts alatt llnak: Kemencn, Dunakeszin s Budapesten tallhatk.

Engine from Ndasdladny
Foto: Mohcsi Sndor

Ez a mozdony is Ndasdladnyrl szrmazik, KBK-plyaszma 2244,4119. Szcs Zoltn tagtrsunk tulajdona. Csak a hajtmve p, minden egyb alkatrsz hinyzik belle. Gazdja hossztvon feljtst tervezi, taln killtsi darab lesz belle.

Kulik a mzeumvaston

A vagonkulinak nevezett kis mozdonyokat az ptipari Gpgyr ksztette az 1960-as vek elejn bels vasthlzattal rendelkez zemek, tglagyrak szmra. Ennek megfelelen viszonylag gyenge, egyhengeres MIB motort kaptak (amit ksbb gyakran kthengeres Slavia motorokra cserltek). Tengelytvuk igen kicsi, gy mg a 4–5 mter sugar vekben is kzlekedni tudnak. Nyomtvolsguk 500, 600 vagy 760 mm lehet, mely hzilag llthat. Kemencre a hajdbszrmnyi tglagyr felszmolsa utn rkeztek.

2003. jnius 14-n egy roncs is Kemencre rkezett, mely korbban Hortobgyon, a halgazdasgi kisvaston dolgozott.

 Kuli - small industrial engine
Foto: Chikn Gbor

2111,0101 (CN 40–46, „Bzsi”). Ez a jrm mr Slavia motoros. Kemencre rkezse eltt Biatorbgyon jtotta fel tulajdonosa, Tth Gbor. A jrm korbban szrke volt, jelenleg a kulik eredeti szntervnek megfelel zld sznben pompzik. A jrm elejn tallhat rendszm egykoron egy Steyr gyrtmny, Haflinger terepjr volt. A mozdony zemkpes, kisebb vonatokat (2–3 kttengelyes kocsi) tovbbt.

 Kuli - small industrial engine
Foto: Molnr Mrk

2111,0102 (CM 26–87, „Feri”). Ez a Slavia motoros kuli is Tth Gbor rvn kerlt Kemencre. Ikertestvrtl eltr tttellel rendelkezik, gy csak lassabban kzlekedhet.

 Kuli - small industrial engine
Foto: Fodor Ills

Ez a mozdony egyhengeres MIB motorral rendelkezik, zemkpes, azonban mg 500 mm nyomtvolsg. Ennek tlltsa utn kpes kzlekedni majd a 600 mm nyomkz vonalon. Tulajdonosa Schmidt L. Valentin tagtrsunk.

 Kuli - (wreck) small industrial engine
Foto: Fodor Ills

Ez a kuli - mint az a kpen is lthat - nem kifejezetten mkdkpes. A hortobgyi halgazgatsi kisvastrl kerlt Kemencre, ahol egy msik mozdony feljtsra hasznltk fel, gy kiss romos llapotban van. Sorsa krdses, valsznleg mi is csak alkatrszknt tudjuk majd hasznostani.

SD–9-es akkumultoros mozdony

Az SD–9-es, SNKULI-nak is gyakran nevezett mozdonyok a hazai M ptgpjavt s Gpgyrt Vllalatnl kszltek, az 1960-as s 70-es vek krnykn. A rendkvl egyszer felpts mozdony mg egy-kt tglagyrban zemel, pldul Trkszentmiklson, illetve a Vinyei fatelepen. Az egyvezetllsos, kttengelyes, 1350+150kg szolglati tmeg, 9-12 Le teljestmny, elre 6, htra 10,5 km/h legnagyobb sebessg mozdonyt eredetileg BL-12 tipus egyhengeres ngytem dzelmotorral lttk el, ami a nyomatkot egy elre s egy htra fokozattal rendelkez lamells hajtmvn keresztl adta t a lnchajtssal kapcsolt a kerekeknek. A mozdony nagyon sokban hasonlt a fenti KULIhoz, nyomtv llthatsgban, vonerben, stb. Kemencre a Szentesi sertshizlalda felszmolsa utn rkeztek, ahol akkumultoros zem szaggats villanymozdonny alaktottk ket.

 SD-9 engine with batteries
Foto: Szcs Zoltn

3119,0001 plyaszm mozdonyunk zemkpes, Kelemen Zsolt tulajdona. Akkumultorai sajnos nem a legjobbak, ikertestvrnek feljtsa utn teljes feljtsba kezd tulajdonosa. Alacsony sebessge s kis vonereje miatt nyltvonali vontatsi feladatokra nem igazn alkalmas, de tolatmozdonyknt egsz nagyszeren bevlt, csendes zeme pedig kln elnyt jelent.

 SD-9 engine with batteries
Foto: Szcs Zoltn

3119,0002 plyaszm mozdony akkumultorainak leromlott llapota miatt jelenleg nem zemkpes, tulajdonosa, Kelemen Zsolt teljes feljtst tavasszal megkezdi, amit a 3119,0001 feljtsa kvet majd.

EL–9-es akkumultoros mozdony

Az EL–9-es sorozat akkumultoros bnyamozdonyok az egykori NDK-ban kszltek, a Berlin melletti „Hans Beimler” mozdonygyrban, az 1960-as s 70-es vek forduljn. Haznkban jelenleg mr csak a felspetnyi kaolin- s az rkti mangnbnyban zemelnek ehhez hasonl mozdonyok. A tpus korbban elterjedt volt a szocialista orszgok bnya- s iparvastjain, mra azonban jrszt eltntek. Az egyvezetllsos, kttengelyes, 4 tonna szolglati tmeg, 9 kW teljestmny, 14 km/h legnagyobb sebessg mozdony kt vontatmotorjt a rajta elhelyezett 72 V feszltsg akkumultortelep ltja el villamos energival. A telep tltst egy hazai gyrtmny „And” ramirnytgyr ltal ksztett helyhezkttt tltberendezs vgzi.

 EL-9 mineengine with batteries
Foto: Hajt Blint

3238,9001 es plyaszm jrmvet a Borsod-Abaj-Zempln megyei Szegi telepls kaolinbnyjnak megszntetse utn mentettk meg az cskavasknt val rtkests ell. A mozdonyt vastbartok anyagi tmogatsnak ksznheten szllthattuk Kemencre. A jrm zemkpes, de elgg leharcolt volt, ezrt teljes feljtsba kezdtnk, hogy mielbb munkba llthassuk.
A mozdonyt elssorban a telephelyen belli tolatsi mozgsoknl kvnjuk hasznlni, mivel a villanymotor jval csendesebb, ezltal „szomszdbartabb” a dzelmozdonyoknl. A Feketevlgy Panzi feletti plyaszakasz jjptse utn a jrm f feladata a fokozottan vdett terleten keresztlhalad vonatok tovbbtsa lesz.

 EL-9 mineengine with batteries
Foto: Rzsahegyi Kroly

3238,9002 plyaszm mozdony a Dorogi sznmedenchez tartoz Lencsehegyi sznbnybl kerlt hozznk, a bnya 2004-es bezrsakor. A jrm Rzsahegyi Kroly tulajdona. A 80-as vek vgn selejteztk, azta a bnya fplete eltt killtsi trgy volt, gy sajnos az llaga is elgg leromlott. Az akkumultorldja elveszett, de minden ms f alkatrsze megvan.
Gazdja a mozdony feljtst megkezdte, feladata hasonl lesz, mint a msik mozdony.

BM–50-es bnyamozdonyok Kemence-Mzeum llomson

A kisvaston kt darab BM–50-es tpus bnyamozdony tallhat. A sorozatbl 100 darab kszlt 1963–64-ben klnbz magyarorszgi bnyk rszre a Budapesti Mlyfr- s Bnyagpgyrban, mra azonban csak ngy darab maradt meg bellk: egy Gyngysn van killtva, egy zemkptelen pldny Disdon; kett darab pedig a Kemencei Erdei Mzeumvaston tallhat: ezek a 2000-ben megsznt Feketevlgyi Sznbnybl kerltek Kemencre 2001. mrciusban.

Fbb mszaki adatai a kvetkezk:

Teljes tmeg:

6,5 tonna

Nyomtv:

600 mm

Hajtott tengelyek szma:

2

Tengelytv:

1000 mm

Teljes hossz:

3775 mm

Szlessg:

900 mm

Magassg:

1460 mm

Motorteljestmny:

50 LE

Legnagyobb sebessg:

15,2 km/h

Ez a tpus is az MD–40-es sorozattal megegyez, Csepel D–413 tpus ngyhengeres, ngytem motorral rendelkezik. Ertvitele mechanikus rendszer, sebessgvltja hrom fokozat. Kzifkkel s lgfkkel egyarnt rendelkezik. A mozdony eredetileg nem rendelkezett nindtmotorral, indtsa srtett levegvel, illetve lendkerkkel („kurblival”) trtnt. Srtett levegvel mkd homokol berendezse s lgspja van. A mozdonyt sjtlgveszlyes helyeken trtn kzlekedsre is alkalmass tettk.

Problmt jelent, hogy a mozdonyok – hely hinyban – a szabad g alatt llnak. Ezrt egy fa trolhelysget szeretnnk pteni, ahol legalbb az es ell vdve lennnek.

A Jrmvek a Krnyezetvdelmi Minisztrium tmogatsval rkezhettek Kemencre.

 Engine 28 (type BM–50)
Foto: Fodor Ills

A 28-as gyri szm mozdony jelenleg nem zemkpes. Nyitottak vagyunk a mozdony ms kisvasti jrmre trtn elcserlsre. A felvtel kzvetlenl a mozdony kemencei lerakodsa utn kszlt.

 Engine 74 (type BM–50)
Foto: Csandi Sndor

A 74-es gyri szm gp zemkpes, azonban nagy tengelyterhelse miatt sajnos nem kzlekedhet a vonalon, csak a vgllomson belli vgnyhlzaton szoktuk hasznlni. (A plya megerstse s a vonal tovbbptse esetn lehetsges, hogy menetrendszeren is kzlekedni fog.)

A kisvast kocsijai

A kisvaston ngy nyitott szemlykocsi zemel. Igen romos llapotban mintegy 15, fleg favzas kocsi tallhat, melyeket lehetsgeinkhez mrten jtunk fel.

Jrmmentseink sorn szmos egyb, fleg bnyavasti kocsit, csillt is a kisvastra szlltottunk.

Erdei vasti szemly- s teherkocsik

A ngy szemlykocsi kzl a legidsebb a ngytengelyes, gynevezett „rseki kocsi”, melynek alvzt a pestlrinci Orenstein & Koppel gyrban ksztettk; majd 1924-ben hzilagosan szemlykocsit ksztettek belle a krnyez erdsgek birtokosa: az esztergomi rsek ltogatsnak alkalmbl. A jrm 2000-ben fjavtst kapott, alvzt a Ganz Vagon Kft-ben, mg csapgyait a MV szaki Jrmjavtban jtottk fel, mg a fa elemek Kemencn kerltek a helykre. 2001-ben visszakapta eredeti, zld festst. Plyaszma: C474,0001.

Kt hzi pts, hatszemlyes s egy ugyanilyen nyolcszemlyes kocsi tallhat mg a kisvast llomnyban. Ezek ptsrl nincsenek adataink. Mindhrom szintn feljtson esett t 2000-ben. A kocsik plyaszmai: C263,0001; 0002 (hatszemlyes); C263,0003 (nyolcszemlyes kocsi).

A C263,0001 plyaszm kocsi jelenleg zemen kvl van, mivel kerkprjait Dunakeszire szlltottk kerkesztergls cljbl.

 Passenger coaches in 1998    Passenger coaches in 2000

Foto: Fodor Ills

A kt fnykp kzl a baloldali a kocsik 1998-as, a jobboldali a 2000-es llapott mutatja.

Wood transporter coach
Foto: Fodor Ills

A kisvaston a faanyagszllts rszben ngytengelyes vasvzas, rszben pedig kttengelyes favzas kocsikkal folyt. Az utbbiakbl tz darab maradt rnk, ngy fkes s hat fk nlkli darab. A kis kocsikat feltehetleg az Orenstein&Koppel gyrban ksztettk a XX. szzad els felben, de a faanyag korhadsa miatt tbbszr is jjptettk ket az idk sorn.

Mi kt fkes kocsit jtottunk fel (ksznet rte Tth Gbornak): az elst 2002 jniusban Biatorbgyon (ez most Hamuhz llomson tallhat), a msikat 2002 jliusban, Kemencn. Ez lthat most kpnkn. Terveink szerint a tbbit is jjptjk, egy-egy jellegzetes tpusnak megfelelen.

Steel-body truck
Foto: Marosi Gyula

A teherszllts korszakban vasvzas kocsikkal fuvaroztk a faanyag nagyrszt. Egy ilyen kocsi maradt rnk, amely jelenleg a MV Rt. Balassagyarmati Gpszerti Fnksgn tallhat, feljts alatt ll.

A felvtelen lthat mg egy kemencei eredet csille tekn nlkl, a permetez kocsi, s a homokolkocsi feljts eltti llapotban.

Track maintance coach
Foto: Fodor Ills

Ez a kis prekocsi (helyi elnevezsben pft vagy sderos kocsi) is az Orenstein&Koppel gyrban kszlhetett az 1900-as vek elejn, de levehet oldalfalakat mr Kemencn kapott. Kttengelyes, fkes kocsi, plyaszma N191,0002

A jrm a plyafentartsi csoporthoz tartozik, klnbz plyamunkk vgzsekor hasznljk. Feljtsa esedkes.

Sanding coach
Foto: Fodor Ills

Ez a kocsi „homokolkocsi” nven ismert, ugyanis csszs idben az ezen l ember szrt homokot a snekre, hogy ne prgjenek ki a mozdony kerekei. Plyaszma: F261,0001

Eredeti funkcijra ma mr ritkn hasznljk a kis kocsit, inkbb a plyafentartsi csoport alkalmazza talpfaszlltsra.

 Vaporiser coach
Foto: Fodor Ills

A kisvast rendelkezett egy permetez szerelvnnyel is. Az egysg hrom kocsibl llt: egy kttengelyes favzasbl, egy „tartlykocsibl” s egy fkes, paddal elltott kocsibl, amelyen a kezelszemlyzet tartzkodott. A felvtel 1998-ban kszlt: ekkor mg feljtsra vrtak.

Csillk a mzemuvaston

Bogie from Ndasdladny
Foto: Csandi Sndor

A kisvaston ngy ndasdladnyi csille tallhat, amelyek az 1997-ben megsznt Ndasdladnyi Tzegbnya kisvastjrl szlltattak Kemencre. Kt csille fkes (de sajnos rszben hinyoznak a fkalkatrszeik), kett pedig fk nlkli.

Valamennyi csille magnszemlyek tulajdonban van. Elssorban a telephelyen val anyagmozgatsra, illetve plyafenntartsi clokra szolglnak. Az U141,0003-as plyaszm csille Hamuhz llomson tallhat.

Bogie from Balassagyarmat
Foto: Fodor Ills

2002. augusztus 12-n hrom alulrts sznszerel csille rkezett a MV Rt. Balassagyarmati Gpszeti Fnksgrl. A csillket a gzmozdonyok lelltsig azok sznnel val feltltshez haszntk, azta viszont csak rozsdsodtak. A csillket 2002. mjus 8-n selejteztk, majd utna tadtk ket egyesletnknek.

Kemencn feljtsuk utn plyamunkknl fogjuk hasznlni ket zzottk s fld szlltsra.

Bogies from mines
Foto: Fodor Ills

Kisvasutunkon hrom bnyacsille tallhat. Kpnkn balrl az els a Pilisszentivnrl szrmaz 500 mm nyomtvolsg szegecselt teknj csille, melyrl bvebbet a hivatkozsra (linkre) kattintva tudhat meg.

Msodik, szabvnyos csillnk Tokodrl szrmazik, nyomtvolsga 580 mm. Tulajdonosa Molnr Mrk tagtrsunk, vgezte el a feljtst is. Plyaszma U252,0002.

Harmadik csillnk nyomtvolsga 600 mm, s az Oroszlnyi Bnyamzeumbl rkezett hozznk 2002 nyarn. Ennek az takaszts rendszer csillnek az a klnlegessge, hogy vaston s ktlplyn is hasznlhat. Bvebben a hivatkozsra (linkre) kattintva olvashat rla.

Ezek a jrmvek mzeumi, killtsi darabok, nem kzlekednek a kisvaston.

Pore from Lencsehegy
Foto: Rzsahegyi Kroly

2004. februr 24.-n az EL9-es mozdonnyal egytt rkezett ez a komolynak alig nevezhet kis prekocsi a Lencsehegyi sznbnybl, ahol cskavasknt val rtkestsre vrt.

Elkpzelhet, hogy a jvben majd a villamosmozdonyok akkumultorldjnak fogadsra alkalmas kocsiv alaktjuk, mivel jelenleg megoldatlan mg a mozdonyok javtsa, karbantartsa alatt szksges akkumultorlda fogadsra alkalmas llvny krdse.

Tovbbi kocsik

 minecoach
Foto: Chikn Gbor

A szegi kaolinitbnya megszntetse utn, 2002 decemberben rkezett Kemencre ez a vasvzas, faborts npeskocsi, mely a bnyszok szlltsra szolglt. rdekessge, hogy Magyarorszgon hasonlval eddig mg nem tallkoztunk. A kocsi nem rendelkezik fkekkel, gy Kemencn elssorban killtsi darab lesz.

Egyebek

 roller :)
Foto: Mohcsi Sndor

A kisvaston egy kzihajtny is tallhat. A jrm roncsait 2000 nyarn egy cskavaskupacban talltuk. Kisbren feljtottk, majd oktberben Kemencre rkezett. A hajtny gondozja Gondos rpd. A jrm ltalban a kisvast mzeumban killtva tallhat, de alkalmanknt az lloms terletn is kiprblhat. vente tbbszr vendgszereplsen van, pldul a MV Rt. Szchenyi-hegyi Gyermekvaston.

 roller :)
Foto: Fodor Ills

Ez a hajtny Hortobgyrl rkezett 2003. jnius 14-n. llapota nem a legjobb, ami azzal magyarzhat, hogy veken keresztl elveszettnek hittk, mivel valaki beleejtette egy csatornba, s csak nemrg talltak r, amikor ppen alacsony volt ott a vzlls. Jelenleg nincs a kisvast terletn, feljtsra Kisbrre szlltottk. Gondozja Gerlang Ferenc.

 blue coach from Hortobgy
Foto: Fodor Ills

Szintn Hortobgyon hasznltk ezt a 760 mm nyomtvolsg, 12 frhelyes szemlykocsit. 2003. tavaszn ezt is selejteztk, gy kerlhetett Kemencre. Remnyeink szerint tudunk hozz tallni 600 mm nyomtvolsg tengelyeket, s gy zembe tudjuk lltani Kemencn. Ezltal cskkenthet lenne a knos szemlykocsihiny.

 Other coach from the Puszta:)
Foto: Fodor Ills

Az elzhz hasonlan ez a jrm is Hortobgyrl rkezett, s 760 mm nyomtvolsg. Tovbbi sorsa krdses: vagy talaktjuk 600 mm-es nyomtvolsgra, vagy ms kisvastnak ajndkozzuk.

Coal
Foto: Fodor Ills

Jrmnek nem biztos, hogy nevezhet, de snen ll – ez a sznszerel daru a sznszerel-csillkkel egytt 2002. augusztus 12-n rkezett Balassagyarmatrl.

A daru jelenleg killtsi trgy, de ha lehetsgeink engedik majd, levizsgztatjuk, s hasznlatba vesszk.

 
vonat
 
Szmll
Induls: 2005-06-03
 
Szavazz
szavazz valamejikre
Mijen ev rl tegyek fell kpeket vagy ha van videkat

csmdr
almamellk
mesztegny
kemence
szilvsvrad
gyngys
miskolc
debrecen
kasz
gemenc
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Szavazz
Szavazz valamejikre
melyik ev-rl tegyek fell kpet vagy ha esetleg van akkor videt

kirlyrt
felstrkny
plhza
nagybrzsny
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Naptr
2025. Jlius
HKSCPSV
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
 
LP
 
Zene
 

* Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.